דף הבית > יוגה לגיל מעבר
יוגה לנשים בגיל המעבר 
חשוב שתפנימי את משמעות התרגול לשיפור איכות חייך. תרגול יוגה יכול לקיים איזון הורמונלי בגופך, להקל על התסמינים ולמנוע מחלות בעתיד.
 מודעות, הקשבה, התמדה, סבלנות ונחישות מתגלים כמשתלמים.
 
כמה חוויות אנו עוברות כנשים. לפעמים נידמה לי שאנחנו מין ספר מהלך, עם עלילה מורכבת ומשתנה. תמיד שנדמה שהגענו לשיא, מתגלם שיאים גבוהים יותר.
האם הזמן פועל לרעתנו?
אחרי שצלחנו כנערות את גיל ההתבגרות, שלחלקנו היה קשה ביותר, הפכנו לנשים צעירות. אם התמזל מזלנו חווינו זוגיות, פוריות ושנים של הריונות, לידות וגידול ילדים. אחריהם יגיעו גיל המעבר וגיל הזהב, ואז?
האם הזמן פועל לרעתנו? 

גיל המעבר - האביב של חיינו
אני אוהבת לחשוב שגיל המעבר הוא האביב של חיינו, כפי שכינתה אותו כריסטיאן נורתרופ בספרה "גופה של אישה תבונתה של אישה", שנים של ביטוי ותבונה, שנים של פתוח חשיבה אינטואיטיבית, שנים של חופש, אותן אני מאחלת לעצמי ולכול אישה. ברור לי שכדי שהן יהיו באמת כאלה, עלינו להתכוונן ולהיערך, לשנות דפוסי חשיבה, והרגלי חיים.
 
שינויים בגוף בגיל המעבר
בטווחי הגילאים 40 - 55, הגוף מפסיק לייצר בהדרגתיות, את ההורמוניים הנשיים החשובים אסטרוגן ופרוגסטרון. תפקוד השחלות נפגע וחלה ירידה, ביכולת הבשלת הביציות, הפוגעת ביכולת להרות עד היעלמותה כליל. בתחילה מופיעים שינויים בתדירות ובעוצמת הווסת, הנמשכים כשנתיים עד לעצירת הדימום לחלוטין.
שינויים הורמונלים דרמטיים אלה, משפיעים  על מערכות רבות בגופנו. ישנן נשים הסובלות בתקופת המעבר מתסמינים קשים ביותר, ואחרות (והן מעטות) יעברו את תקופת המעבר עם תסמינים קלים ביותר.
 
תסמיני גיל המעבר: גלי חום, הזעה והאצה בדופק הלב, עצבנות, דיכאון, נדודי שינה, הפרעות בזיכרון, ירידה חשק המיני וירידה בחיוניות. יובש בנרתיק, והפרעות במתן שתן...
גיל המעבר ותהליך ההזדקנות שלאחריו מאופיין בירידה בצפיפות העצם, פחיתה במסת שריר ובחוזקו, פחיתה ביכולת שיווי משקל העשויה להוביל לנפילות ובעקבות זאת שברים. גם עליה במשקל מתאפיינת בגיל זה. בנוסף עם העלייה בגיל, מתחיל תהליך של התקשחות עורקים, המשפיע לרעה על תפקוד הלב...
 
יוגה לנשים בגיל המעבר - "יוגה נשית"
בריאות האישה חשובה בגיל זה.
מעבר לטיפול ההורמונאלי אשר שייך לתחום הרפואי, ניתן לבצע מספר דברים, כאשר לפעילות הגופנית יש משקל מכריע במניעת חלק מהתופעות המוזכרות. 
ליוגה הנשית מגוון תרגולים המותאמים לאישה בגיל זה , בתקופת מעבר זאת, חשובה העבודה המאומצת במידה: העלאת הדופק, עבודה עם כוח והתנגדות, הגמשה והארכה של שרירים ומפרקים. דגש מיוחד על חיזוק רצפת האגן. שרירים אלו (שרירי רצפת האגן) במידה ונחלשים עשויים לגרום לתופעות של בריחת שתן וצניחת רחם ותרגילים לחיזוקם חיוניים מאד.
מתנה נוספת שנקבל דרך שיעורי היוגה, היא ההרפייה, דרכה תצמח קבלת "המעבר" הזה, וההיפתחות לעולמות חדשים שנוכל לחוות.
 
תדירות התרגול
כדאי לשלב את שיעורי היוגה עם אימון לב ריאה כגון הליכה, אופניים, שחייה.
תדירות מומלצת לתרגול  3 – 5 פעמים בשבוע.
 
 
חשוב שתפנימי את משמעות התרגול לשיפור איכות חייך. תרגול היוגה יכול לקיים איזון הורמונלי בגופך, להקל על התסמינים ולמנוע מחלות בעתיד.  מודעות, הקשבה, התמדה, סבלנות ונחישות מתגלים כמשתלמים.
 
צרי עימי קשר לקבלת מידע נוסף,  אודות שיעורי היוגה לנשים שאני מקיימת, 
להתראות,
קארין


יוגאפאנה, יוגה נשית, שעורי יוגה לנשים, יוגה בחולון

  יוגה נשית  
  בריאות האישה  
  יוגה ככלי טיפולי  
  טרום גיל מעבר ויוגה  
  יוגה לגיל מעבר
  יוגה לנשים בהריון
  סדנאות יוגה
  תרומה לקהילה  
  חדר קריאה
  גלרית תמונות  
חדשות


23/08/2018
שנת היוגה תתחיל אחריי החגים באוקטובר - מתרגשת לקראת
ההרשמה החלה, אם אתן מעוניינים להצטרף, צרו איתי קשר, להתראות וקיץ מהנה

כתבה ב"מאקו"
כתבה שהתפרסמה באתר "מאקו", ריאיון איתי בנושא עבודה עם נשים
לקריאה הקליקי כאן


פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים